Ford Taunus 12M

MIJN EERSTE AUTO

was een Ford Taunus 12 M van 12 jaar oud. De auto kocht ik in 1978 voor 50 gulden van een kennis die hem anders naar de SLOOP zou brengen. Samen met mijn vader waren alle rotte plekken netjes weggewerkt en de carroserie gespoten in een beige kleur. Alles technisch goed hersteld. Voor de 50 gulden heb ik toch 1,5 jaar plezier gehad, tot een lekke koppakking een beslissing voor mij nam en ik moest uitzien naar een opvolger. Wat mij het meeste bij bleef aan mijn eerste auto was de toch wel heel bijzondere plaats van de versnellingspook, nl aan het stuur. Dit gaf constant een "machtig" gevoel.

Simca 1100

Simca 1100 

Productiejaren 1967-1981 (VF2 tot 1985) 
Productieaantal 2.167.129 
Voorganger geen 
Opvolger Talbot Horizon 
Uitvoeringen LE, LS, GLS, LX, GLX, Special, ES, TI, Fourgonette, VF2, VF3 
Concurrenten Renault 16, Volkswagen Golf 
Portaal     Auto 
 

 

Lees meer: Simca 1100

Simca 1307

Simca 1307


De eerste auto die ik gekocht heb bij Frans de Jong in Gilze.

Deze opvallende nieuwe auto werd voor het eerst onthuld aan de pers in juli 1975. In het Verenigd Koninkrijk, was het wel de Chrysler Alpine, en de Sunbeam Alpine Rapier gebaseerd fastback werd stopgezet om plaats te maken voor. In Frankrijk en het grootste deel van Europa werd bekend als de 1307and Simca 1308, maar in Spanje werd verkocht als de Chrysler 150. Ondanks deze gecompliceerde identiteit, de auto was een groot succes in de meeste markten in de eerste paar jaar.

Lees meer: Simca 1307

Simca 1301

Simca 1301

Simca 1300 en Simca 1500 waren grote familie auto's geproduceerd door de Frandse automaker Simca in zijn Poissy fabrieken van 1963 tot 1966. Van 1966 tot 1976 is er een upgrade geweest naar de modellen 1301 en 1501.
Het zijn in wezen versies van dezelfde auto, uitgerust met een 1,3 of 1,5 L L motor vandaar de benaming van het model. Naast de verschillende motoren en verschillen in standaarduitrusting, de modellen waren voor het grootste deel identiek, behalve sommige styling details, zoals grille en bumpers . Deze modellen serie verving de populaire,en langlopende Simca Aronde en was in eerste instantie alleen beschikbaar met een 4-deurs sedan, maar in 1964 kreeg de 1500 break versie (1300 gevolgd in 1965).

Lees meer: Simca 1301

Talbot Tagora

Talbot Tagora

Simca Talbot Information Centre Simca Talbot Informatie Centrum
Werk aan het project C9 begon in 1976, toen Chrysler Europe overeenstemming bereikt over een vervanger voor de trage verkoop van 180 en 2 liter modellen. Werk aan het project C9 begon in 1976, Toen Chrysler Europe overeenstemming bereikt over een vervanger voor de trage verkoop van 2 liter en 180 modellen. Tegen de tijd van de Peugeot overname in 1978 een groot deel van de werkzaamheden aan de nieuwe auto was voltooid, met inbegrip van de styling. Tegen de tijd van de Peugeot overname in 1978 een groot deel van de werkzaamheden aan de nieuwe auto is voltooid, met inbegrip van de styling. Te noemen de Simca 2000, de C9 is het gebruik van de Chrysler 2 liter motor en Simca ontworpen vering. Te noemen de Simca 2000, de C9 is het gebruik van de Chrysler 2 liter motor en Simca Ontworpen vering.

Lees meer: Talbot Tagora

© 2012 van Eedenonline |